Cik Najlet
P.M.R
● ● Wednesday 3 July 2013● ● 0 Comment

Assalamualaikum , salam sejahtera . Lama nya tak update blog . Hurmm . Tahun struggle , memang susah nak update . Tahun 2013 and yes , aku PMR . Tahun last , batch aku . Hurmm . Gementar ~

Apa itu PMR ?

PMR ialah sejenis kuih yang sangat sedap untuk dimakan ! Hahaha ! Oke , aku gurau . ;)
PMR iala Penilaian Menengah Rendah . Got it ?? Hahaha , and yeah ! Batch aku batch last . Batch apa ? Batch 1998 . Siapa sini batch 98 ? Kita geng . Haha . :D

Kitorang memang struggle untuk dapatkan keputusan yang cemerlang untuk tahun last ni . Cikgu-2 letak harapan sangatlah tinggi . Kitorang yang nak capai harapan cikgu pun terasa gayatnya . FYI , PMR tinggal 90 hari je lebih kurang . Kalau tolak cuti ? Agak-2 berapa hari ?? Ada dalam 2 bulan lagi kut . Hurmm ..

Actually , aku dah lama nak update pasal ni . Tapi tu lahh , masa tak mengizin . Hari ni , saja curi masa sikit nak update blog yang dah berhabuk . Aku rindu nak tulis blog sebenarnya . Tapi harini baru dapat . Haha , masa bagaikan terlalu singkat untuk aku . Hurmm .. Sebenarnya , aku selalu tak ingat nak update . Nasib baik tadi kawan aku tetiba cakap pasal blog . Tu yang aku update ni . Hehehe.

Untuk pengetahuan korang , aku dah lama start kelas tambahan kat sekolah and kat luar . Hurmm , aku tak pasti bila , tapi maybe tengah bulan 2 kalau tak silap . See , awalkan .. Kalau ikut macam tahun-2 lepas , bulan 4 baru start kelas tambahan , tapi kitorang ? Bulan 2 .. Kadang-2 , aku terfikir , yang cikgu macam nak menyeksa and pressure kitorang . Tapi takpelahh , aku ambik dari sudut positif . :)

PPT hari tu aku dapat 4A je . Haha . Yang selebihnya B and C . Ohh lupa nak habaq . Cheq ambik 9 subjek . Cheq ambik Arab walaupun budak sekolah biasa . Heehehe ;) So , 9A lah kan . Hurmm .. Bukan nak cakap besar , tapi aku target kedua sekolah untuk dapat 9A . And yeahh , aku tak anggap itu adalah satu pujian atau satu benda yang aku boleh banggakan . Tapi sebenarnya itu lah ujian dan pressure yang terbesar and terberat bagi aku . Susah woo bagi budak yg sederhana macam aku untuk dapat 9A . Hurmm .

Jadi , hari-2 aku dipenuhi dengan kelas tambahan dan tuisyen je la . And aku kena pandai bahagi masa dengan betul . Aku pun teringin jugak nak jadi anak yang membanggakan mak and abah aku kan . Lagi pun , aku dah sahut cabaran untuk aku potong kakak aku yang dapat 9A tu . Huhuhu . Tapi aku tak janji , mana aku dapat , aku bersyukur . Sebab itu usaha aku kan . Takpelah . Tapi aku teringin nak rasa macam mana jadi pelajar yg dapat 9A kan . Hehe . :') Siapa yg taknak kann . :)

Banyak lagi yang aku nak update , tapii , lepas ni lahh . Panjang pulak entry yang ni . Hehe . Oke lahh . Ape-2 pun . Mish me luck for my upcoming TRIAL And PMR examination . Hehee . Baii . :D Love you all . :) May Allah bless you all :D Assalamualaikum . Baii :) #CapitalA






Older Post | Newer Post
Hello !

Entry Profile Links


Salam & hye fellas . My name Cik Najlet . Stay in Perak . Born in 1998 . Lepas usha usha segala ni . Jangan lupa follow ye . Much Love ♥
>Thank You
Template by : Aishah Baharudin
Basecode : Izzati
Malique ft Black - Teman Pengganti